İçeriğe geç

Batman-Şırnak Cizre Gezi Rehberi

Sabah bi pastanede acele bir kahvaltının ardından Hasankeyf’e devam.

Yaklaşık 20 dakika Batman-Hasankefy arası ve o küçük tarihi mekan o güzelim camii ve kale ve buraya yapılacak olan barajın hikayesi.köylü burada baraj istemiyor çünkü bu tarihi doku baraj yapılması halinde sular altında kalıyor.insanlar burada yasamaya devam etmek istiyor tarihle iç içe.

Hasankeyften Batman istikametine doğru giderken solda kalan dicle kenarından bir kebapçı var beğeneceksiniz.zaten civarda başka kebapçı yok.et tüm anadoluda oldugu gıbı burada da oldukça leziz.

Batman Gercüş Ovası

Burası da Mor Kiryakus manastırı 1560 yıl öncesine ait.Batmandan Beşiri istikametine giderken.

Yemeğimizin ardından hasankeyfi selamlayarak veda ediyoruz ve istikamet Midyat.yaklaşık 40 dakikalık bir mesafe ve midyatı gezdikten sonra cizreye ve oradanda şırnaka gideceğimiz için bu bölgelerde gece yolculuğuna kalmamamız gerekiyormuş.o yuzden elimizi biraz çabuk tutmamız gerekiyor.hatta hala tereddütteyiz acaba şırnak ve cizreye hiç uğramasak mı diye ama bu defa göremezsek bidaha ne zaman görecez diyerekten yola devam ediyoruz.

Ve midyattayız hemen hızlıca Midyat merkezde bi vatandaşa soruyoruz burada nereleri gezebiliriz diye? Hepsi o kadar cana yakın insanlarki neredeyse kendileri gezdircekler ve ilgili yerlerin listesini yazıyoruz ilk olarak midyat kent müzesine giriyoruz.yanlış hatırlamıyorsam giriş 2 tl ve içeride eski Midyat evi var ve mağaradan bölmeler ve yerli eşyalar antikalar hepsi birbirinden güzel enfes tarih parçaları. biz çok beğendik sizinde beğeneceğinizi umuyoruz.

Hemen ardından Midyatın eski  ve halen kullanılmakta olan o dar sokaklarında ufak bi gezinti.ve gezi esnasında orada yaşayan insanlarla aynı sokakta yurumek harika. Biz geceye kalma korkusu ile buraları biraz hızlı gezmek zorunda olduğumuz için biraz pişmanlık yaşıyoruz ama yinede doya doya tadını çıkarmaya çalışıyoruz.bu ufak yuruyusumuzun ardından yine eski mardin evlerinden biri olan Şehmus Mete konağına giriyoruz giriş 2.5 tl.ve bunlar birbirine çok yakın mesafede olan yerler.

konağın teras manzarası buranında bodrum katında yine mağara odalar var ve su kuyusu mevcut.

Hemen vakit harcamadan asmalı konak vb.birçok dizinin çekilmiş olduğu kültür evine gitmek için aracımıza biniyoruz.biraz yaklaştıktan sonra araçla gidilemeyeceğini öğreniyoruz.ya yayan olarak gidebilirmişiz veya faytonla.midyat sokaklarından yayan olarak gitmeyi tercih ederdim fakat malum geceye kalmamamız gerekiyor hemen bi faytoncuyla pazarlığa oturuyoruz.he buarada buralarda ciddi bankamatik sorunu yaşadığım için şuan cebimdeki son para 27 tl. fayton fiyatı sadece çıkış 10 tl ve eğer gidiş dönüş olucaksa 25 tl.neden 25 dedik 20 niye değil.’ Abi sen müzede yarım saat veya bir saat gezerken bende seni dışarıda bekleyeceğim için dedi’ tabi bizim paramız olmadığı için kavga gürültü 15 tl ye pazarlığımızı yaptık.oldukça karlı oldu bizim için.

Ve midyat sokaklarında fayton yolculuğumuz başlar.her şey mükemmel gidiyo.

müzenin terasından mardini izlemek harika.faytonumuz dışarda bizi beklerken yaklaşık bi 40 dakika bu tarihi dokuyu tenefus ediyoruz.bu arada fayton yolculugumuz sırasında faytoncu amca radyoyu açtı ne çaldığını bilmediğimiz bir melodi eşliğinde gezindik.radyo o kadar eskiydiki ben daha bi benzerini görmedim.ama faytoncu amcaya bu kaç yıllık dediğimde bana 3 yıllık dedi.

Dönüş esnasında faytoncu amca da bize rehberlik yaptı ve görmemizi istediği birkaç noktada bizi indirdi gezdik gördük çok beğendik ama zamanımız tükenmek üzere hızla gitmeliyiz.

Faytondan indiğimiz yerde telkari alışverişi için arkadaş referansıyla …. kuyumculuğa girdik ve yüzük vb. birkaç alışverişin ardından hemen Cizreye gitmek için aracımıza bindik. Midyatta görülmesi gereken son yer de Mor Gabriyel Manastırı fakat akşam 4 ten sonra kapalı olduğu için buranın kapısından döndük.zaten Cizreye giderken yolumuzun üstündeydi.

Yaklaşık 1.5 saat sonra Cizrede olucaz ve saat de tahmini 19,30-20,00 arası bişey olucak yani hava henüz kararmış olucak.acaba gitmesekmi? Bölgeye yakın yerlerdeki birkaç arkadaşı son defa arıyoruz gidelimmi gitmeyelimmi diye? Söylenen ortak söz ‘ya oralarda ne işiniz var boşverin’ ama biz dinlemiyoruz ve işte Cizredeyiz. tek neden kırmızı medreseyi ve NUH aleyhisselamın gemisinde bulunan neslin torunları olarak Nuh A.S. türbesini ziyaret etmek için.

Hz.Nuh Türbesi Camii.

kırmızı medrese:

1508 yılında yapılmıştır.medresenin etrafında bulunan odalarda tedrısat yapılırmış.biz içeri girdiğimizdede kuran okuyan onlarca çocuk vardı.sanırım halen eğitim verilmekte.mescidin bodrum katında Ahmed-i Cezerinin mezarı bulunmaktadır.ve türbede ayrıca Cizre emirinin ailesine ait altı mezar daha bulunmaktadır.

Hava karadı ve bizim daha bir saatlık bir yolculuğumuz daha var Şırnak’a ulaşmak için.Bu turumuzun en heyecanlı tarafı sanırım bu yolculuk oldu.detaylara girmiyorum.ve nihayet Şırnaka ulaştık.burada polis olan bir arkadaşımızda misafir olacağız ve kaldığımız konutlar güvenlik açısından oldukça tedbirli imiş. burada güzel bir akşam yemeğinin ardından istirahat.sabah 06,00 civarı Siirte yolculuk var. İşte bu da akşam yemeğimiz tuzda tavuk.oldukça lezzetliydi.