İçeriğe geç

Haftasonu 1 günlük Ne Yapabilirim?

Hani Olur ya bazen 1 günlük bir açığınız olur.

Evde mi otursam yoksa dışarı mı çıksam diye bi ikilemde kalırsınız ve nihayetinde evde misssler gibi yatmak ağır basar ya:)

Bu sefer öyle olmayacak.

Yalova Teşvikiye tam da bugün için.

Yalova Teşfikiye Kent Ormanı Çifte Şelale-Dipsiz Göl

Kocaelide oturan biri olarak hafta sonu nereye gitsek? Sorusuna Yakın olması itibarı ile Yalova dedik.Yalova dedikte Yalovanın meşhur termalinin dışında bir yer olsun istedik.ve ufak araştırmalarımız neticesinde çınarcık yolu üzerinde bulunan Teşvikiye diye bi beldeyi tespit ettik.Evet ulaşımda biraz sıkıntı yaşadık teşvikiyeye varana kadar hiçbir tabela işaret göremedik.Hatta aslında aradığımız teşfikiye köyünde bulunan çifte şelale diye bir yerdi. fakat biz Teşvikiyeye gelmemize rağmen hala şelale adına bir tabela göremediğimiz için biraz yolu uzatıp geri döndük.ama hakkını yememek lazım Teşfikiye köyünün içine kadar girebilirseniz tabelaları görebilirsiniz.

11 civarı Kocaeliden çıktığımızda 12 de teşfikiyede olduk.ve ilk olarak kent ormanını gezmek için aracımızı park ettik.zaten çifte şelaleye de kent ormanının içindeki bir yürüyüş parkuru ile gidiliyor.yaklaşık 1-1,5 km olsa gerek.eğlenceli bir yürüyüş oluyor tabiî ki.

çocuklar için küçük bir oyun alanı var.akan suyun gürültüsü oldukça fazla o sesi duydukça şelale merakınız artıyo.yer yer çamurlanıyorsunuz bazen merdiven çıkıyorsunuz güzel bi yürüyüş ve şelaleye ulaşıyoruz.güzel bir balkon yapmışlar şelaleyi izlemek için

ama daha bitmedi bu alt şelale.biraz daha yukarıda daha güzeli var.hemen çıkıyorsunuz ve harika şelaleden gelen su damlacıkları hoş geldiniz diyor.ve doyasıya fotoğraflamaya başlıyorsunuz.

eğer sırt çantanızda varsa burada ufak bir peynir ekmek domates yemek oldukça keyifli olacaktır.

Dönüş yolu için geldiğiniz yerden de dönebilirsiniz veya akarsuyun diğer tarafından da gidebilirsiniz. Eğer bu tarafı seçecek olursanız diğerinden biraz zorluca olacaktır ama yürünebilir.

Araç parkettiğimiz alana geri dönüyoruz.burada lavabo var oldukça temiz.mescit var ve gözlemeci var burada biraz dinlenebiliriz fakat yemek için acele etmemenizde fayda var.birazdan enfes bir saç kavurma yiyeceğiz.

Kent ormanından çıkıyoruz ve hemen 2-3 km ileride büyük dipsiz göl var

buraya da uğruyoruz ve gölün etrafındaki patika yoldan gölü çevreliyoruz.buda oldukça keyifli oluyor

ve hemen acıkan karnımızı doyurmak için Teşfikiye köyüne varmadan zindan kafe var.zindan kafenin 200 metre yukarısında harika bir gölet var.kendi içerisinde adacıklar oluşturmuş ve içerisinde ağaçlar var

işte tam burada saç kavurmamızı yapmak için gölün içine kadar aracımızla ilerliyoruz ve enfes manzarada harika bir saç kavurma hazırlamaya başlıyoruz.

Güzelce karnımızı doyurduktan ve manzaranın keyfini çıkardıktan sonra zindan kafeye geçiyoruz 1 demlik çay söylüyoruz.akşam saatleri olduğu için biraz serin olabilir içeriye geçip şöminenin karşısında da çayınızı içebilirsiniz.Bu doğal güzelliğin tadına varmanın sonuna gelmiş bulunuyoruz ve artık geri dönüş.bu kadar güzel bir mekana sahip çıkmaları için teşvik olsun diye köyün bakkalına uğrayıp lazım olan olmayan üç beş parça bi şeyler alıyoruz ve esnafa katkımız olması ümidiyle geri dönüyoruz.

Bu programı yaparsanız bana teşekkür edeceksiniz:)

ilk yazım olduğu için fazlaca acemi olabilirim.zaten kalemim de kuvvetli değil.ama yinede bi şeyleri anlatabildiğimi düşünüyorum:)